Tavelsjö^_^

Var som sagt i Tavelsjö från igår morse till idag ca 13. Det var ett sjuk toligt läger och jag ångrar inte en sekund att jag valde att vara ledare. Eller jo det gör jag faktiskt. Det har vart ganksa jobbigt också. Men sånt får man räkna med.
Alla barn är jobbiga ibland. Även om det just är på läger så skapar dom en otrolig gemenskap ändå. Det är underbart. Jag saknar det redan och har vart hemma typ 4 timmar. Det känns ganska tragiskt egentligen.

Lägger in lite bilder och lite sånt. Hänvisar till bilddagboken.se där jag heter panda93. Där kommer det komma upp fler bilder. Men just nu kan jag inte ladda upp bilder där.

Vi kom dit vid 10 kanske och då körde vi en samling och någon namnlek. Och sedan körde vi pepparkaksgubbar och några andra lekar också. och patruellerna.

På förmiddan så gick vi igenom knivbevis och satte upp tälten. Också lagade vi hajkbomber till lunch på grillen. Vilket jag tror de flesta tyckte var ganksa gott iaf.

Efter lunchen gick vi igenom kompassen innan vi skulle ut på en mini hajk. Mot grottorna.
Där det även var en typ skattjakt innan vi gick upp på berget. Det gick ju bra. Och jag svettades sönder av värmen. Men var lycklig ändå.

Där fikade vi och klättrade i grottorna. Också gick vi igenom scoutlagen.
Utsikten från berget bar sjukt vacker tyckte jag(bild 2). Sjukt dålig bild men finare kommer på Bilddagboken.

Sedan gick vi tillbaka till lägret och vi skulle laga middag. Och ja förbereda den skulle vi först göra. Jag kände mig lite ego och tog kort i fönstret på min spegelbild. *ego*

Adam blev glad för att jag hittade ett cyklop så han kunde hacka lök utan att börja gråta. Ser allmänt flum ut i det cyklopet. Men detta var den bättre bilden.

Vi åt renskavsgryta till middag. Och det var sjukt gott tyckte nog alla. Maten tog typ slut så. Och alla var jätte duktiga och hjälpte till att laga maten.

Adam och Jonna hade vattenkrig. Men det slutade med att nästan alla var med i det tillskut. Jag lyckades hålla mig torr konstigt nog. men som jag sa så slutade det med att nästan alla var med i det tillslut->
Men så går det om man är med på läger med oss. Vi är lite smått crazy av oss ibland som ni kankse märker men.
Vi avslutade kvällen (ja iaf de flesta) vid brasan på eldstaden med hantverk och de bakade stompa.

Jag har nästan inga bilder från söndagen. men kolla på Bilddagboken bilder kommer där senare.
JAg är sjukt nöjd med lägret. Alla har vart super snälla. För det mesta. Men sån är alla så det var inget illa menat. jag är nog som en liten djävul ibland tror jag.  Men min röst dog. så jag har ingen röst just nu. Det låter väldigt mongo när jag pratar. så jag ska försöka att inte prata så mycket så jag har någon röst.
Imorgon ska jag till vårdcentralen. För jag tror att jag fått streptocoker (eller hur det nu stavas). Men jag har ingen feber vad jag vet. halsen känns lite svullen men inte jätte. Man jag får sånna prickar hela tiden som. Aja. hoppas verkligen inte att jag har det då blir jag typ fett deprimerad.

Tavelsjö<3 saknar det radan<3

Jag saknar dig redan. Om du bara viste. Jag saknar dig sjukt mycket redan<3 Du betyder sjukt mycket för mig<3

Men nu ska jag gå oc sova. god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback