Torsdag, svininfluensa vaccin ja eller nej?

Okey nu till det blogginlägget som jag trotsallt hade lovat er idag.
Jag sitter i sängen och funderar allvarligt på om det är något jag glömt att packa inför morgondagen, jag vill inte åka... Men nu måste jag det i alla fall. Känner mig inte ett dugg taggad om jag ska vara ärlig faltiskt, jag soom alltid brukar vara taggad när jag ska åka någonstans.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, känner mig bara SÅ otaggad på att blogga om jag ska vara ärlig, har inte ens något att skriva om faktiskt. jag ligger efter i matten det kan ta sig, vi har prov nästa vecka det kan också ta sig faktiskt. Jag ska nog plugga om jag får tid över i helgen alltså. Fattar ni varför det suger att vara sjuk nu... Jag glömde ta med mig matteboken idag också. Men har jag tur hinner jag räkna lite imorgon när jag kommer till skolan :). så det blir nog bra ändå hoppas jag :)

Så min dag då... Datakunskap, segt... som vanligt med andra ord alltså. Sedan hade vi Mediekunskap, faktiskt grymt roligt måste jag säga, gjorde bildmanus till våran reklamfilm, som vi ska filma på måndag, tror det kan bli awesome. Nä men det känns som om det kan bli riktigt bra faktiskt, så det känns ju kul. Det tog en stund att göra det för att få fram alla idéer men till slut så blev vi klara, och då skulle vi lära oss kameran, ställa in vitbalans, manuell exponering och manuellt ljud, när vi var klar med det fick vi sluta, tror det blev 45 kanske tidigare än vanligt, tack Kajsa, det behövdes verkligen...

Drog hem satte mig vid datorn, fixade lite saker hemma på teg innan mamma kom hem och hon gav mig mitt pass för att jag inte har något ID-kort ännu, det suger totalt måste jag säga. Sedan drog vi oss till Tegscentrum, mamma köpte en banan och en Chipspåse åt mig...
Sedan vårdcentralen för att stå i kö i en halvtimme kanske, för att få vaccinet mot Svininfluense, fan så ajg gruvade mig måste jag säga, jag ville verkligen verkligen inte alltså, gruvade mig hur mycket som helst.
Tror att sköterskan såg det måste jag säga, hon frågade om jag tyckte det var obehagligt jag bah MHM. jag vet inte men hon sa att hon tog en liten nål, men jag börjar undra om det bara var för att hon skulle göra mig lugnare men.. Det tog inte så lång tid men, det gick bra ändå. Och det var för att jag skulle vaccinera mig som jag fcik en chipspåse xD

Sedan bar det av hemmåt hit för att käka middag, ta det LITE lugnt och sedan packa. HAr nog aldrig, aldrig kännt så mesigt att ha en så stor väska(en sådan man max får ha som handbagage) på flyget, någonsin...Den är inte ens halvfull, men vi ska nog få det ordnat på ett eller annat sätt. HAHA.

Nu tog mina idéer på vad jag kan skriva slut och inser att det är sleeping time allt...


Nu är ni säkert många som tänker "åh, så onödigt att hon vaccinerat sig"Faktum är, att ne det är det faktiskt inte, inte det minsta. Jag tänker på mig själv, som är i en av riskgrupperna(har Astma) också tänker jag faktiskt på min omgivning och de som jag verkligen bryr mig om. Jag vill inte bli smittad och sedan smitta folk i min omgivning, det vill jag verkligen inte... Så jag ber er alla där ute som tvekar på att vaccinera er, eller stenvägrar, snälla tänk om en extra gång för alla i eran omgivningsskull. Visst vaccinet kanske itne är det mest testade här i världen, men vet ni hur många som vaccinerar sig varje dag?... Hittils har jag inte hört någon som dött av vaccinet, men jag kan ha fel, men antalet är isf minimalt jämförelse med alla som vaccinerar sig. Och till er som tänker "men jag vill inte dö", nä det är klart, men du kan dö även om du inte vaccinerar dig. Jag vet att det är ett svårt beslut. Men vad är egentligen bättre? Att du kanske blir sjuk någon dag, får lite symptom av influensan än att du verkligen får den och smittar de i din omgivning?
 Så jag ber dig, tänk efter en gång till..

Nu sova, imorgon, packa, åka bil, skola, plugga!!!!, hem, sedan flygplatsen.
Så kramen<3

Kommentarer
Postat av: Linda

du är i riskgruppen som jag och vi måste ta sprutan 2 gr suger hårt. men den enda symtom jag fått av sprutan är lite ont i huvudet och fruktansvärt ont där man fått sprutan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback