Tisdag, helgen<3

Ja, jag hade ju lovat ett inlägg om helgen, så här kommer det, jag kommer inte hinna skriva allt nu eftersom jag börjar snart, dvs jag kommer heller inte publicera det heller. Men aa...

Helgen var fin, väldigt väldigt  fin faktiskt. Vi åkte från Umeå city airport i fredags klockan 4 och var framme i stockholm arlanda vid 17tiden, men eftersom Tove varit tvungen att checka in sitt bagage skulle vi vänta på det, och jag kan inte ens med bästa vilja påstå att det tog kort tid, snarare väldigt lång tid. När Tove väl fått sitt bagage hoppade vi på en bil ut till parkeringen och biluthyrningen. Det tog inte alls lång tid innan vi satt i bilen och påbörjade sista biten av resan som skulle ta oss till Ahuset, örebro. Resan dit var kul, dock var jag rätt trött, och rätt hungrig måste jag säga. Vi stannade i alla fall på hallstakrog och käkade. Sedan fortsatte vi vidare. Mats satte upp sin mobil och satte på GPSen, när vi nästan är framme i Örebro. Sedan när vi väl kommer in i Örebro ringer Vivi oss så vi ser inte vars vi ska. Mats svänger den kurvan han minns, sedan på måfå igen. När vi väl fått upp GPSen igen visar det sig att han svängde helt rätt. Så vi var framme i Örebro, Ahuset. Och som alltid känns det lite konstigt att komma in i en lokal där folk redan varit med varandra en stund. Vi gick en  presentationsrunda innan vi gick vidare till hotellet och fick våra rum. Jag och Tove fick dela rum, som var hur fint som helst, verkligen fast det var ett rum för 3 och vi var bara 2 men det var nice.
Det var ungefär fredagen, förutom att vi satt och pratade nere i foajen med folk. Om olika projekt och massa annat. Somnade vid halv 2.

Lördagen bestod av frukost klockan 8 för att sedan vandra vidare till Ahuset för att börja lyssna på föreläsare och i huvudtaget en intressant dag i sin helhet. Redan nu känndes allt så grymt bra. Vi lyssnade på hedemora ungdomenshus när dom berättade om den föreningen. Även NBV var där och pratade, även det var intressant. Efter det hade vi en kille från UNF straight edge göteborg som vär där och föreläste, det var verkligen jätte intressant att få veta mer om det i sin helhet. Sist hade vi en tjej från projektet Local Hero som är ett projekt av CAn som var där och pratade om det. Super intressant att få veta mer om det, vad det är och hur man kan använda det.
Vi fick även en uppgift att komma på vad vi skulle vilja göra om det inte fanns några begränsningar alls, och den uppgiften är inte den lättaste, försök sätta er in i den situationen, det går nästan inte faktiskt. Men det var  riktigt intressant att höra vad folk skulle vilja göra faktiskt.
Vi fick även senare göra så att vi fick sitta med dom från typ samma stad som en själv och skriva ner vad som behövs för ungdomar där.
På morgonen hade vi även fått skriva ner 3 och 3 vad som behövs i en ungdomsanpassad lokal.
Sedan var det dags att återvända till hotellet en kort, kort stund innan vi skulle vandra vidare till slottskällaren för att äta middag där. Pepparstek, så fruktansvärt gott det var alltå.  Vi satt och diskuderade väldigt intressanta saker vid mitt bord måste jag säga.
Eftermiddagen skulle vi gå på spökvandring på Örebro slott, det är inte min grej, och christoffer kunde inte eftersom vi glömt anmäla att han sitter i rullstol så han kunde inte gå den.
Så jag christoffer och Frida roade oss, eller försökte roa oss med att göra något i en timme, vi gick till pressbyrån och köpte dricka sedan väntade vi på de andra. Inte så väldigt roande men aa.
När de andra var klara och kom ut frågade Vivi vad vi gjort. Vi hade tänkt sätta oss på ett kafé mend et blev aldrig. Så vivi frågade om vi skulle göra det. Slutade med att vi hamnade på Café deed. som låg väldigt, välidgt nära vårat hotell. Där satt jag med Vivi, Eleonora, Sara och en tjej som jag verkligen inte minns namnet på alltså.
Vi hade väldigt intressanta diskussioner måste jag säga alltså. Vi diskuterade bland annat om te x allting har ett samband, alltså allt som händer. Om man kan "manipulera folk" till något gott, ja jag tror att ni förstår. Vi diskuterade även en massa andra djupare saker. det var verligen riktigt intressant. och helt plötsligt var klockan 11 och det var dags att vandra tillbaka till hotellet för att sova. Väntade nere i foajen på att Vivi skulle komma, och pratade en stund med henne. Innan jag drog mig in till hotellrummet där Tove, Daniel och Christoffer var, vi skulle se harry potter, men efter att daniel gått slutade det med att vi pratade till strax efter 2 eller vid 2.  Jag och tove somnade vid 3 tror jag xD

Efter cirka 4 timmars sömn var det bara att pallra sig upp och göra sig i ordning för att sedan äta frukost tillsammans med massa trevligt folk. Känns som om man redan då började säga hejdå till folk, tyvär. Sedan var det bara att ta sitt pick och pack och gå ner och sedan dra sig till Ahuset för att lyssna en stund på när Olle pratade om digitaliseringen av lokaler. Känndes jobbigt att veta att jag när som helst skulle åka, jag ville inte lämna alla dessa människor, helgen var alldeles för kort...
Halv tio började vi dra oss, säga hej då och kramas lite, ja okey Gav Vivi en kram men xD.
 Resan tillbaka till Arlanda tog lite mer än 2 timmar så vi var framme i perfekt tid, checkade in och gick sedan och käkade på max, nog för att jag kastade i mig maten men. Sedan ställa sig vid gaten. Och gissa vem som åker samma flyg som oss haha. Rabih. 
 
Det var skönt att komma hem, borta bra men hemma bäst, visst är det så man säger? Jo, det ligger något i det. Men det känns som om helgen var alldeles för kort. Så mycket nytt folk, eftersom alla var nya för mig, det var roligt. Mycket nya idéer och inspiration. Mycket idéer till nya projekt.
Det var verligen en inpsirerande helg måste jag säga. Och jag skulle  verkligen tycka att det var kul att träffa alla er människor igen alltså!
Tack för en helt fantastisk helg<3


Saknar faktiskt helgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback