Skolstart och bio

Nu är jag iaf hemma efter bion, och har varit det i cirka en timma nu.
Det var inte så farligt jobbigt att cykla hem ändå, jag hade ju sällskap så. Men det var rätt drygt endå blev lite varmt.Tycker ärligt det är varmt hela tiden nu.

Filmen var iaf sjukt bra. Mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara.
Så jag rekomenderar er att om ni ska gå på bio inom kort se Mamma Mia! den är verkligen as bra.

jag och ida satte oss iaf  på frasses för att hon skulle äta, innan vi gick till SF.
Och sedan satt vi typ på SF i en och en halv timme och gjorde absolut inget. Förutom att jag sitter och blåser i mitt sugröroch jag fäller en av mina riktigt klockrena komentarer. "det vibrerar i kinderna"
Och sedan råkar jag sparka i foten lite hårt mot kaklet på bänken så ena kakelplattan faller ner.Och tydligen var den i två bitar också. Men jag har rätt svårt att tro att jag yckades sparka sönder en kakelplatta. Men man vet ju aldrig somsagt.
 Sedan köper vi popcorn och dricka.

Sedan cyklade vi hemmåt mot datorn.not mer hemmåt mot en säng och några timmar närmare skolstarten, kan vi inte skjuta upp den lite. En månad eller två kanske. Bara jag får slippa den förbannade skolan.
 Fick ju se mitt schema idag när jag var på mötet på skolan. Inte det roligaste kan jag ju säga alltså.Långa dagar och sånt. Glad att jag slipper vissa lektioner. Men jag vet inte riktigt hur schemat kommer se ut än, får veta det imorgon när skolan börjar.



Imorgon börjar ju som sagt skolan. Och jo jag måste erkänna att på ett sätt känns det faktiskt jävligt bra att skolan börjar. För att det kommer bli skönt att få återgå till dom vanliga rutinerna igen, inte som på sommaren alltså, om ni fattar vad jag menar.

Men sedan är det ju massa annar i höst också. Teatern, jag och Amir kommer hålla i den yngre gruppen, vilket känns som en lättnad måste jag säga. Den äldre gruppen där är som alla i min egen ålder, vilket gör att det kan vara rätt svårt att bestämma över dom  ibland. Också är den yngre gruppen rätt söta ibland. Men små barn är också jobbiga ibland. Men sådant får man stå ut med. Jag får ändå hålla på med det jag tycker är som roligast, vilket gör allting så underbart värt det. Och jo ärligttalat jag längtar faktiskt till teatern börjar nu. För det känns som om den har blivit en del av mina vardagliga rutiner nu.
Sedan var det ju den dära teaterledarutbildningen i oktober också. Blandade känslor, jag vet inte om jag ska se fram emot det eller om jag ska gruva inför det.
Ena siden känns det bra att få åka och lära mig nya saker och träffa roliga människor, och andra sidan känns det konstigt om det inte är Lelle & Tinou som håller i den, också om det skulle bli som ifjol.
Och jo vist, man ska väl lägga det som hänt bakom sig, jag vet. Men då jag vet att jag sabbade skolan efter bråket ifjol, och jag verkligen bestämt mig för att inte göra det iår så vet jag inte om det är så lätt.
Men som det ser ut nu kommer Sara följa med oss dit, vilket känns väldigt skönt måste jag faktiskt erkänna. Och få någon som ser längre än näsan räcker om det är någon konflikt. (tror dom flesta som läser det här vet vad jag syftar på då.).
Sedan åker väl jag och Ida ner till västervik på förbundsmötet(?). Om det blir som planerat. OCh det känner jag mig faktiskt mer taggad till än utbildningen på wendelsberg. men Aja, det blir väl som det blir. som med allt annat här i livet, man ska inte klaga så mycket. Och jag vet att jag klagar allt för ofta, det är verkligen ingen hemlighet.

Imorgon efter skolan ska jag dra ner på stan och titta på skor med Ida. Hon måste ha nya skor eftersom hennes sula på högra hälen har börjat låssna. Och jag måste allmänt bara ha nya skor för att mina faktiskt är rätt så välanvända.
Så jag får väll se om jag hittar några skor eller hur det blir. Ska titta på en höst jacka också det skulle jag verkligen behöva kom jag just på. Får väl se om jag hittar någon snygg eller hur det nu blir.

Annars blir det  nog inte så mycket göra imorgon förutom att skolan börjar och sånt.
Ska åka hemifrån halv åtta, inte för att a´jag börjar förräns tolv. Men då är jag ändå hemma halv 9. Ovh då kan man ju iaf säga att jag ahr gott om tid på mig att göra mig i ordning.



Jo imorgon är man tillbaka där. I skolan för ännu ett år. måste säga att två år har gått otroligt fort ändå.

Men nu är det så att mina ögon är rätt trötta och det börjar bli rätt jobbigt att skriva. Det betyder alltså att sängen kallar.
God natt<3

Thank you. Tack för att du finns och uppskattar mig för den jag är.
You ar wonderfull<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback