tiden flyter på, ibland lite för fort!

Okey, bara fåtalet minuter kvar tills det är julafton nu, vad gör man? man sitter framför en seg dator med trötta ögon och en ond rygg. Nä usch borde nog sova egentligen, men jag orkar helt ärligt inte ens det.
Jag är less på julen om jag får säga det själv, vist självklart gillar jag julen det gör jag ju verkligen, o vist paketen är kul. Men julen har tappat sin innebörd, julen borde inte handla om att svenska folket ska göra av med FLERA miljoner kronor. Om köp hysteri osv, osv. Vars har den mysiga julstämningen tagit vägen. Har vi helt glömt vad julen egentligen handlar om eller? Julen är inte vad den borde vara säger jag bara. Jaja, vi har ju iaf kvar kalle, lite julstämning det kanske ger ändå:)

Tiden har gått så grymt fort den här terminen och halva 9an har redan flugit bort, och då menar jag verkligen flugit bort, bokstavligen. Nyss började vi känns det som. Bara ett halvår kvar nu sedan har man gått 3 år på tegscentral skola också, vars har tiden tagit vägen? Vad har jag gjort med all min tid. Innerst inne vet jag nog inte om jag själv fattat att jag har gått halva 9an redan, det känns bara så konstigt att säga det. Känns som om man nyss var dom nya sjuorna på skolan som tyckte att allt var så stort och främmande. Nu känns allt litet och man känner till allt  och lite till känns det som.
Det känns som om jag nyss satt i skolbänken i hedlundadungen och jobbade med matten, svenskan o engelskan som man då tyckte var alldeles för lätt, undra vad man då skulle tycka nu?
minns allt så klart egentligen, som det var igår. Jag förstår inte vars tiden har tagit vägen.
Förstå hur många människor jag träffat, hur många långa samtalt och diskussioner vi haft, hur mycket vettigt, o för den delen ovettigt vi kommit fram till under våra samtal jag haft med personer runt om i vårt avlånga land. hur många platser ju hunnit se, och så många nya erfarenheter jag skaffat mig. Så mycket jag lärt mig och tagit till mig.
Så många minnen jag skaffat mig som alltid finns kvar. Så många nya vänner jag skaffat mig, som finns vid min sida.
Så mycket jag växt som person och lärt känna mig själv. Fått se vem jag verkligen vill vara.
haft motgångar men slitit mig igenom dom och lärt av det jag gjort fel. Och så många underbara människor jag fått träffa som gjort mig till den jag är idag, gjort mig till den som skriver det här. Som står vid min sida och stöttar mig!
 Nu när jag tänker tillbaka, så ser jag hur mycket jag egentligen hunnit göra på denna tid på tegscentral, som man kanske inte ser till vardags, men som finns i ens tankar och en trygg plats i ens hjärta. Med minnen som påminner en varje dag, och hur lycklig man verkligen blir av dom. Att veta hur mycket man fått se under sån kort tid, är en underbar känsla. Få veta att folk vill att man ska följa med på saker, och se nya ställen. Och att man varje dag påminns om hur underbart liver verkligen kan vara när man har dom som älskar och bryr sig om en, som hjälper en att finna vägen till sig själv.
Alla platser jag sett, alla minnen jag fått, alla människor jag träffat, dom är i mitt hjärta, i säkert förvar, och dom finns i mina tankar varje dag, och varje sekund. Det är dom som hjälpt mig att bygga den jag är idag. Och dom människor som hjälpt mig att finna vägen till mig själv, finns i mitt hjärta och jag älskar er verkligen(ni vet vilka ni är). Jag ser framemot att få se mer, få träffa fler människor, få ha långa nattliga samtal och diskussioner som man varje gång lär sig något nytt av. Få växa som person och bli den jag vill vara. Få lära av de misstag som begås, och kunna ha nytta av det i framtiden!
 Tack, finns inte mer att säga, tack är det ord som förklarar bäst just nu!

God jul på er allihopa! Hoppas ni får en riktigt bra jul, nu ska jag njuta av hur lycklig jag verkligen är just nu:DPUSS<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback