ccc

Såja, nu är jag hemma igen. Det känns ju ganska skönt kan jag ju säga.
Men jag är fortfarande sjuk om vi säger så då. Hostan blir bara sämre och sämre. och det blir snuvan och halsen också. Så det här ser inte ljust ut om vi säger så då. Men sånt är livet ibland.

Det har gått 1 dag. Och jag kan ju säga som så att jag saknar dig otroligt. Du vet inte om det och jag kan inget säga. Finns en massa saker att berätta och en massa saker att förklara. Jag vet inte om du förstår. Du vet inte om att jag litar på dig så mycket som jag gör. Men jag vill att du ska veta det ändå. Jag litar på dig otroligt mycket. Så du vet det.

Så mycket att säga, men jag finner inga ord.
Jag letar i dimman, men jag ser inte var du är.
Jag vill lägga mig ner, lägga mig ner och gråta.
Jag vill skrika, skrika så att alla hör.
Jag ville vara stark, men det fanns ingen styrka.
Det finns så många frågor, men jag finner inga svar.
VIlle förstå, men ingen som ville förklara.
Jag tappade min styrka och la mig ner.
Jag ville ge upp, ville försvinna.
Ingen som såg, ingen som förstod.
Det svider och gör ont. Ingen som såg.
Ingen som tittade.
Ingen som lyssnade, ingen som förstod.
Jag letade efter någon. Men utan svar.
Jag ville ge upp, sittandes ner på marken.
Som solens strålar som bländar i ögonen.
Jag viste att du kunde lyssna och förstå.
Jag hittade någon som fick mig att orka,
någon som lyssnade och förstod.
Ville finna styrka, du hjälpte mig på traven.
Styrkan jag letade efter men aldrig riktigt fann.
Men du driver mig frammåt och du är min styrka.
Du räddade mitt liv, du hjälpte mig igenom det svåra.
Som en blomma som nästan dött, men som får det sol
och vatten och kärlek den behöver.
Som ett litet barn som skrapat upp sitt knä.
SOm får tröst av sin mor, och ett plåster på såret.
Du gav mig styrka och stöd, en gåva som
jag alltid har med.
Du gav mig modet att våga vara stark,
en gåva som hjälpt mig otroligt.
Du fick mig att förstå.
Du fick mig våga säga ifrån.
Som en blomma som nästan dött,
Men som får den kärlek, vatten och sol som den behöver.
Det räcket inte med lite vatten. Kärleken gör mycket.
Kärlek ger mod, styrka och stöd.

Med gråtet i halsen och tårar i ögonen, så vet jag att du finns där.
En vän som aldrig sviker, en vän som ställerupp. En vän som älskar.
En vän säm förstår.
DU lyssnar när jag behöver prata. Du ställer alltid upp.
Med gråtet i halsen, så finns du här som stöd.
En vän som aldrig sviker. En vän som förstår
En vän som dig, är det man behöver.

Jag älskar att skriva, var bättre förr. Men om jag fortsätter skriva, kmr det bli bättre och bättre. Det är en lättnad att få skriva av sig ibland och bara slappna av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback