Resa

God morgon, nu tror alla säkert att jag är en jätte morgon pigg människa men så är inte fallet. Utan jag är väldigt speciel för. På helgerna är jag pigg där vid 9. Och på veckerna så kan jag sova till 12. Sedan om jag ställer väckar klockan så vaknar  jag typ alltid 20 minuter innan den ska ringa. Det är därför jag sitter här och skriver nu. Egentligen skulle jag gått upp halv. Men vaknade 7. Men jag gick och duschade 20 över. Så nu sitter jag här och är trött iaf. Men men shit happen (ja). Nu ska jag snart kolla så att jag har fått med mig allt så jag inte glömmer nått hemma. Det hoppas jag verkligen inte att jag gör. Men klantig som jag är så brukar jag göra det.

Som sagt jag åker till stan om 55 minuter för att sedan åka ut till Tavelsjö. Och det kommer bli riktigt nice. Hoppas jag. Allt känns prima. Förutom halsen och att jag har fått hicka som ej vill gå över. Men  sånt får man räkna med ibland.
Jag hoppas det blir fint väder idag så jag får bada ^_^. Årets första dopp. Och det brukar vara ganska varmt där vettu.
Ifjol när vi var där. Vilket nästan var 1 år sedan. Nästa helg är det 1 år sedan (?). Då var det riktigt varmt i vattnet och man kunde typ bada mycket om jag inte minns helt fel. Men jag minns att jag simmade ut till Amirs och Carros kanot. Och dom var relativt långt ut. Men jag drog iaf in dom. För dom orkade typ inte paddla. Så man ställer ju ändå upp soet^_^. Tälta tills imorgon det är soet. Massa roligt folk hoppas jag. Vet ju att Jonna ska dit<3 och der räcker gott och väl. JONNA<3<3<3
Sedan är det ju massa andra folk som ska med också^_^.

För er som inte känner mig eller som inte vet om det det här var min planering från 25 april- 1 juni.
25-27 april- stockholm, 2-4 maj teaterfestival i Umeå, 16-18 maj MEgahelg i SKellefteå. 24 maj. Kulturnatta och nu 31maj-1juni Tavelsjö. Och sedan åker jag till Norrbyskär på Torsdag.

Jag reser ganska mycket får jag ofta göra. FOlk säger att jag reser typ jämnt. OCh jag åker någonstans varje månad. Och när jag tänker efter så är det faktiskt sant. OCh det är nästan jobbigt. FÖr ibland får jag nästan ingen tid över. Tittar jag framåt i min planering. så ser det ut som om dät är September, November och December jag inte kommer åka någonstans. Men i November brukar vi ha ett litet höstlovs läger. SÅ då kanske det blir att åka bort en helg då med.
Men jag bryr mig inte om att jag reser mycket och är borta ganska ofta.
För när jag börjar tänka efter. SÅ hur mycket får inta jag se. Hur mycket får inte jag vara med om. Jag ser olika delar av vårat land. Som jag kanske aldrig hade sett.  Aldrig skulle haft pengar till att göra annars.
Ibland tycker mina kompisar att jag reser för mycket. Det kankse jag gör, okey. Men jag älskar att resa. Det är det bästa jag vet. Ibland tycker min mamma också att det blir lite för mycket. Det blir det ibland också.
Jag kan inte göra allt, och det måste jag lära mig. JAg har tackat nej till 2 eller 3 läger i sommar pg a att jag inte kan.
Det kändes också som en lättnad.  Men jag måste lära mig att jag inte kan få allt och att jag inte kan göra allt.

Jag har funderat på att räkna hur många resor jag vart på med Junis, Unf och NSF(nykterhetsrörelsens scoutförbund) sedan jag började i junis för snart 3 år sedan. JAg vet att det är ganska många.
Och att jag inte betalat överdrovet mcyket för dom resorna det är sant. Ofta är det billigt om inte gratis vissa resor pg a att jag vart ledare  eller te x ombud till kongressen.
Som slutsats till det så menar jag att. Om ni tycker att jag reser för mycket ibland. Så har ni min fulla förståelse till det. Men det är något som jag älskar att göra. Man kanske inte kan ha resa som ett intresse eller en hobby precis. Men det är något jag älskar att göra. JAg älskar att upptäcka saker. Att se nya platser.

ta
Jag äker till Tavelsjö om 50 minuter och kommer hem imorgon.

Tavelsjö idag. Kommer hem imorgon. JAg finns på mobilen om det är viktigt så ni vet det. Annars kan ni alltid smsa så svarar jag när jag har tid.<3 SÅ tar det lång tid innan jag svarar så tro inte att jag dissar er. Men jag är ledare så det är bara därför.

Här kommer en fin bild från tavelsjö ifjol. Jag har en finare bild. Men den vill jag inte lägga ut pg a om någon skulle sno den. Även om jag skriver © by amanda på den så är det en bild som dt går att ta bort på. Så ni får en liknande<3

t
En bild. Den andra är finare(enligt mig) så ni får denna<3

Nu ska jag gå och fika och göra mig i ordning innan jag ska fara. skriver imorgon puss<3<3

What's impossible, is just an opinion  Not a fact.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback