söndag, städat

Jag känner mig halvt död just nu. Jag har hållt igång hela dagen. Men knappt varit utanför huset, enda gången jag var ute var för att gå till sophuset, alltså höll jag mig innanför gården. Illa kan man tycka, men det är inte så farligt som det låter, eller det kanske det är men.
Ja vad har jag då gjort som har hållt mig aktiv hela dagen? Jo, med tanke på att mitt rum bokstavligen såg ut som ett bomnedslag tidigare och det var liksom jobbigt att gå in hit så var det i akut behov av en rejäl städning och efetrsom vi inte bott hemma sedan i juni heller. Och sedan hade jag fått en byrå när vi var på IKEA så jag har skruvat ihop den.
Sedan har jag vrålstädat mitt rum. Rensat kläder, fick en sopsäck med kläder, och jag säger bara det fyfan vad mycket kläder man kan ha. Så förhållandesvis känns det som jag inte alls har nå kläder nu.
Har bytt gardiner, rensat bokhyllan på gammla barnböcker, jag menar visst vi ska inte kasta dom, men varför ska jag måsta ha dom på mitt rum? Rensat skrivbordslådorna, sorterat papper och tidningar, rensat 2 skåpar som ska kastas och flyttat över mina porslinsaker till min bokhylla. hm, vad mer då. Jo jag har kastat en jävla massa papper och skräp, ja alltså skräp sånt som inte används längre, sånt man använde för flera år sedan liksom. och massa annat joks. Jag fick alltså 2 sopsäckar med bara papper och skräp. Då kanske ni inser hur mycket det är?
 Man kan ju tycka att det inte borde ta så lång tid. Men med tanke på att jag även hade papper som var viktiga att ha kvar så är man tvungen att sortera. Och kasta saker på golvet för att kunna få någon ordning tillslut. Så viss stunder såg det värre ut än innan jag började.
Men nu när jag äntligen är klar är mitt rum finare än vad det någonsin har varit tror jag. Och jag har då aldrig kastat såhär mycket saker förut. jag har varit en skräpsammlare, det ska de bli skillnad på.

Jag är som sagt lite trött och ska typ sova nu enkomt för det. Det är trotsallt en dag idag också(läs imorgon) och jag vill inte slösa bort dagen på att sova, det är så otroligt onödigt. HAr dock inga dirketa planer för morgondagen. Tar dagen som den kommer helt enkelt. Får se vad det blir, mesttroligen lär det väll bli att jag pallrar mig ner på stan. Vill köpa julklappar, men är fattig och har inga pengar alls, hatar det verkligen. Men WTF jag tappade en hundring och har hur dåligt samvete som helst för det :(...
Sedan dör min dator snart och jag orkar inte böja mig ner och stoppa i laddaren, det är inte ens ansträngande men jag orkar verkligen, verkligen inte alltså. Allt känns jobbigt. Jag har mentos i jackfickan och jag vill ha men orkar inte hämta. så trött är jag liksom. Men om jag lägger mig och försöker sova kommer jag inte kunna somna heller.
Jag vill inte vända på dygnet heller... Eller ja ni tror säkert att jag redan gjort det, men jag brukar inte somna förrän vid 12...

Okey men nu ska jag avrunda. Kramen<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha det är du! hahah fått höra mycket skit om dig ;)



Ida har sagt lite granna om dig som var negativa ;)

Alltså Ida Nilsson. Hon berättade att du vill alltid man ska lyssna på det du har att säga men du ska inte behöva lyssna på andra och du vill alltid få din vilja igenom. Och om du inte får det så blir du arg.



Hört att ta skapar offerroller om dig själv med ;)

Palla vara ett offer. Bulle ;)

2009-12-21 @ 01:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback