Tisdag, inte som planerat

Vissa dagar blir inte riktigt som man har planerat kan jag ju säga. Vissa dagar hoppar helt enkelt av den ordinare banan och skapar sig en egen. Idag är en sån dag. Min dag blev inte alls som jag hade tänkt att den skulle bli. Och det må väll vara. Jag antar att de flesta av er redan vet vad jag snackar om. MEn sedan finns det säkert de av er som inte har en aning om vad jag snackar om just nu. Och just därför så ska jag dra en förklaring på varför jag säger som jag säger.

Det var i alla fall så här. Vi hade idrott imorse på nolia och vi skulle spela Badminton, och för er som inte vet det så älskar jag badminton, jag tycker verkligen att det är hur kul som helst. Och eftersom jag inte vart med så särskilt mycket på idrotten detta år så kännde jag att jag verkligen var tvungen att vara med. och stressad som jag var imorse så hann jag inte ät frukost. I alla fall så börjar jag spela och spela och spela. Jag vilade verkligen inget alls under hela lektionen untan spelade konstant. Det i kombination med att jag inte ätit någon frukost kanske inte var sådär våldsamt bra.. Jag skulle iaf spela en sista gång mot mikael innan lektionen faktiskt skulle sluta, så vi spelar och ja det går rätt bra, men det känns att jag är trött. Så skjuter han en boll som är rätt långt bak, så jag springer bakåt, lutar mig bakåt(ni fattar vad jag menar). Sedan blir allt som bara svart för mig. Sedan börjar jag komma ihåg när Annika frågar hur det gick, inte för att jag svarar eller så men. Jag känner i alla fall att jag har fruktansvärt ont i huvudet, typ så man vill spy. Så Annika säger åt mig att sätta mig på sidan av planen och vila medan hon försöker avrunda lektionen. Hon frågar senare hur ja mår ochd et är inte mket bättre, inte alls snarare tvärtom. Så hon säger att jag iaf inte får sova under hela dagen och att jag ska se till att vara med någon hela tiden. Jag byter om och går tillbaka till henne för att fråga vad jag ska göra om det inte blir bättre. Det slutar iaf med att jag får skjuts av henne till skolan och hon säger att jag ska gå in och vänta på att hon kommer.
Jag och Julia sitter på en av sofforna och hon kommer, i samma veva kommer rektorn och annika säger vad som har hänt. Det slutar med att rektorn säger att dom måste skjutsa mig till vårdcentralen så hon letar någon med bil. Magnus skjutsar mig och Julia till vårdcentralen, där får jag träffa först en distirktsköterska o en läkare som skickar mig vidare till Akuten. Där får jag sitta i någon timme och dom typ kollar på mina ögon osv.
Sedan bestämmer dom sig i alla fall att dom tycker att jag ska vara kvar tills imorgo (jag blev INTE glad). Aja, tillslut fick i alla fall Julia åka. Tack för att du följde mig!!
Tydligen skulle jag inte heller få äta något så dom sätter Embla på mig(för jag är så jävulst nålrädd). Sedan blir det Barn 3, där jag får dropp och dom kollade mig varje timme. Blodtryck osv, fick dropp som dom sedan bestämde sig för att ta bort. Och ja det var samma problem som vanligt så nu är jag stucken i båda armarna.
Aja, började i alla fall må bättre och fick äta som sagt.
Och sedan vid 1900 så fick jag i alla fall åka hem. Och nu är jag hemma!!

Så det där är min dag i ganska detaljrikt format, om nu någon ens skulle orka läsa det vet jag inte men om någon vill så är det bara att läsa.
Jag var fruktansvärt hungrig när jag åkte från sjukhuset, fast jag faktiskt redan ätit vid 4 tiden. Men det känndes verkligen inte som det.
Så vi stannade på Frasses och käkade innan vi fortsatte hemmåt. Och nu sitter jag här och är faktiskt påväg isäng, känner att jag behöver vila, även om jag inte ansträngt mig så mycket större delen av dagen.
Så nu ska jag ta och avrunda och göra mig i ordning och sova.
Tack alla som har brytt sig idag<3
Kramen<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback