Som i dvala

Men Det är väl så det ska vara efter en kongress vecka med 1300 härliga nykterister, intesant?

Kongressen är slut, jag är helt slutkörd. Jag är sjuk. Men det är så det ska vara, det är så det borde vara, jag skulle bli mer orolig om det inte var så. Jag vet att detta inlägg kommer någorlunda i efterhand, men det är för att jag varit sjuk och helt enkelt inte haft orken till att skriva det heller.

Kongressveckan i Göteborg lär bli svårslagen måste jag säga, men jag låser mig inte någonstans. Allt kan hända, det är vara min aning, vad jag tror. Veckan bjöd på mycker roligt, nya människor, liksom gamla. Det är alltid lika roligt att åka på UNF läger och få träffa alla människor igen, dom som man så sällan träffar, men som man verkligen inte glömmer bort heller. Och man blir alltid lika glad över att få träffa alla igen.

Sen självklart finns det dom som man inte riktigt kan placera kanske, men som man efter många om och men lyckas komma på att “ah, juste, det var där jag träffade dig”. Sedan att få träffa alla dom nya människorna som man aldrig träffat förut, är så underbart. Vart annars får man träffa så många  nya människor, som man liksom aldrig glömmer. Nja, jag kommer nog inte på något annat ställer just nu.

Men veckan i Göteborg, var den bästa hittills i mitt liv, och det säger jag utan att överdriva. Jag har varit på många läger, men inget, absolut inget har varit så bra som den här kongressen, och det kan jag verkligen lova med handen på hjärtat.

Visserligen, dom blåsor jag fick under fötterna, efter alla promenader mellan katolsaskolan, svenska mässan och matsalen, kanske inte var fullt så roliga, men det var det helt klart värt. För på dom promenaderna hann jag knyta band, stärka band, och ha otroligt många vettiga samtal, som jag annars inte skulla hinna.
Att jag är sjuk, var det också värt, utan att tveka. Den veckan var värt allt den fick, allt jag gav, och allt jag fick ta emot. Varenda droppe var det värt, varenda krona. Det var verkligen fantastiskt.

Det var en fantastisk vecka, med fantastiska människor. Men 1300 nykterister samlade, vart annars än på IOGT-NTO rörelsens kongresser får man det? Jag ser fram emot nästa kongress, och att få träffa alla underbara människor. UNF gör världen bättre. Vi är grymma, det kan jag inte säga emot. Och absolut inte efter den här veckan.

 

Okey jag vet att inlägget är något efter, men jag är sjuk, befann mig på akuten i tisdags kväll, kunde knappt andas. Och igår hade jag bara ingen ork alls, och ska jag avra ärlig, så skrev jag det här inlägget igårkväll, fast på Dusten. Men jag var lat. Ännu latare idag, och orkade inte skriva något eget hit!! Jag ahr laddat in bilder på BDB och facebook, så jag hänvisar er dit så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback