varför är rubriker så jobbiga?

Jag undrar hur mycket man kan hosta egentligen? Min hosta börjar vara förbannat jobbig om jag ska vara ärlig. Hostar verkligen hela tiden, och inte lite heller. Sedan gör det jätte ont när jag hostar också, det förstår jag inte heller. Det är hur som helst riktigt störande. Den tar kål på mig. Orkar inte göra något pga min hosta, det är riktigt störande. Jag är lätt irriterad just nu också, men vet inte varför. Har ingen ork, men vet att jag vill göra något, men jag har inte en aning om vad.
 Till för en liten stund sedan ville jag gå ut, tills jag öppnade fönstret och upptäckte hur mycket det blåste ute, då känndes det inget roligt att gå ut längre. Inte för att jag har något att göra ute för den delen heller.
 Jag vill mest att tiden ska gå, jag är less på att inte ha något att göra, jag blir så otroligt rastlös, jag vet att jag borde njuta av att inte ha något att göra, men det kan jag inte. Så om jag ska vara ärlig ser jag framemot tills skolan börjar, och tycker att den kan göra det nu. Nu tänker ni säkert att jag är jätte knäpp. Men det är jag inte bara för att jag tycker att skolan ska börja.
 Det jag menar är det att sitter jag bara hemma, slösar tiden framför datorn, degar bort hela dagarna, är aldrig ute eller något. Så kan ju lika gärna skolan vara vettigare, då får jag i alla fall något gjort. Jag är inte den person som tycker om att slösa bort hela dagarna på att sitta vid datorn, ändå gör jag det? Men det är för att jag inte har något att göra, och alla människor är ju överdrivet tråkiga i den här stan och orkar inte göra något, det gör ju inte saken precis lättare heller. Jag menar hur roligt är det att göra något själv, och hur mycket finns det att göra när man är själv.
 Om det ändå kunde vara varmt, och lite bättre väder, då hade man ju kunnat göra betyligt mer än nu. Jag menar att då vill folk göra saker. Men men.

Jag funderar på om jag ska dra mig ner till staden, och försöka hitta på något. Se om det är någor roligt folk där. Fast det känns inte heller så lockande om jag ska vara ärlig. Egentligen vill jag helst bara fota just nu. Men min kamera är inte här, och för den delen är den sönder också, det gjorde ju inte saken lättare precis? Det är så typiskt, jag brukar inte känna"åh jag vill fota", nu när jag verkligen gör det så är min kamera sönder? Det känns som om jag bara känner att jag vill fota för att min kamera är sönder. Det är ju oftast så kanske. Men har man ingen kamera för närvarande så har man inte. Jag får helt enekelt hitta mig något annat att roa mig. Men jag kan ju slå vad om att när vi lämnat in den på lagning, och jag fått tillbaka den kommer jag ju knappast känna att jag vill fota längre, det skulle i alla fall inte förvåna mig om det var så.

Jag märker att jag i alla fall är på skrivhumör idag, det känns skönt eftersom min blogg börjar vara ganska utdöd annars. Jag har inte tappat blogglusten, jag har bara inte varit på blogghumör den senaste tiden, jag har inte en aning om varför, men det är väl bara så ibland.
 Det kan kännas ganska negativt ibland, då det oftast slutar i att jag får ett skrivryck, och skriver ett av mina VÄLDIGT långa inlägg, som det här. Som jag ändå vet att ingen orkar läsa. Då är det ju roligare att skriva om jag vet att i alla fall någon läser det. Men men.
 Jag änvänder ju Bloglovin, och har gjort det ett tag nu, men det konstiga är att jag läser dom bloggar jag följer sämre nu än vad jag gjorde innan jag började använda Bloglovin. Det kan jag tycka är väldigt wierd, eftersom jag tyckte det var jätte jobbigt att hålla koll på vilka bloggar jag ville läsa, och vilka jag verkligen hade läst innan. Jag antar att det handlar om lathet. Att den kanske mest blivit en vana att kolla dom bloggarna jag följer på Bloglovin, istället för att verkligen läsa dom jag vill läsa kollar jag bara igenom dom för att få det gjort ungefär.

Okey, nu ska jag verkligen ta och avrunda det här inlägget innan det blir alldeles för långt, vilket det mesttroligen redan har blivit, så jag skriver längre istället. Så jag ska avrunda det här inlägget med att skriva något relativt vettigt i alla fall.
 Jag har smått ångest över gymnasiet, jag har fortfarande inte tackat ja, men jag har inte bestämt mig för om jag ska tacka ja till NTI och tacka nej till att stå som reserv på Midgård, eller om jag ska stå kvar som reserv, jag vet att chansen att jag kommer in på Midgård är minimal, då jag ligger som reserv nr 11, men jag menar det kan ju hända, även om jag inte tror det men. Så jag har inte en aning om hur jag ska göra. Så om någon har ett förslag på vad jag ska göra kan ni ju mer än gärna framföra det till mig, det skulle vara väldigt uppskattat från min sida.
 
Okey nu till det sista i det här inlägget sedan ska jag tacka för mig, för den här gången. Ikväll blir det att se Harry Potter och halvblodsprinsen med familjen och Ida. Jag vet inte om jag tycker den är bra, men jag hoppas verkligen att den är det. Jag har hört att den är bra, så jag får väl lita på vad mina vänner säger i det här fallet. Det kanske kommer ett inlägg senare ikväll, eller imorgon om vad jag tyckte. Nu ska jag avrunda, som jag sagt ett tag nu, men det var bara skönt att skriva av sig. Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback