Sällsjö

Ännu ett år i det vackra, underbara sällsjö! Jag kan inte beskriva med ord hur vackert jag verkligen beskriva med ord hur vacker jag tycker att det är där.

Jag måste säga att det faktiskt var det bästa Sällsjö lägret hittills! Och det var 4e året jag åkte, alltså alla gånger!
Vi skulle åka i söndags, den 1a Mars klockan 9 var det tänkt, men som alla vet kanske inte tidsschema är junis starka sida alla gånger. Men vid 10 tiden började vi i alla fall rulla mot Sällsjö, och resan rullade på rätt bra faktiskt, och tiden gick fort måste jag säga. Sedan blev det ett stopp i Sollefteå, innan vi rullade vidare. Och vid 16 tiden körde bussarna in på Sällsjö gården, och vi började lasta ut mat ur bussen. Och jag måste säga att vi hade ganska bra teamwork!
Sedan packade vi in oss på våra rum för att sedan gå ner mot matsalen och äta.
Sedan hade jag och Ida barnpassning på kvällen. Söndagen gick rätt fort, och jag var nog rätt så trött på kvällen när jag gick och la mig.

Och på måndagen bar det av mot det underbara Bydalen efter frukosten rullade bussen, något försenade men det år sånt som man får räkna med ändå. Och som alla vet är det alltid lite kaosartat första dagen innan alla har fått lifkort och innan alla som ska hyra gjort det, men jag måste säga att det gick ovanligt bra iår. Och vi kom oss iväg upp med lift väldigt fort faktiskt. Med Cariina, Kit, Ida och Alex. Och den känslan att få åka ner för backarna första åket är så underbart.
Sedan åktes det rätt  mycket, och jag lärde mig att jag aldrig mer ska åka i jeans när jag åker slalom!
Måndagen var faktiskt lugn, jag och Ida hade barnpassning, igen.

Tisdagen såg väl ganska likadan ut, vi kom oss väl inte riktigt iväg itid då heller, men helt klart bättre ändå. Försökte få igång DVDn som tycktes ha frusit ihop under natten, efter en kvart kanske vi fick igång den, bättre sent än aldrig, eller hur det nu var. Självklart gick allting betydligt mycket fortare andra dagen, så det blev bara att byta om och sedan upp med liften, jag kan säga att jag hade inte Jeans denna dag, men mitt ben hade fått rejält med stryk efter måndagen och värkte ganska hårt.
Vi hann med alla toppar denna dag, och jag kände mig stolt över mig själv efter att varit uppe på toppbranten, som jag stenvägrade att åka upp till ifjol, men efter att ha åkt ner med skräckbacken så känndes det inte så farligt längre, snarare tvärt om. Och vi åkte nog konstant i dessa 5 timmar, med uppehåll för lunch kankse 30 minuter, men det var de värt.
 På eftermiddagen åkte jag och Ida ner till Mörsil för att köpa slingor, det är väl standard snart? haha. Och nog blev det lite annat som handlades också men. Lyssnade på tatjanas lifestory, grymt bra!
Och på kvällen slingades håret, och det syns faktiskt bättre iår än ifjol!

Onsdagen, var ju sista dagen vi var i backen, och nog började det kännas att man varit ute och åkt 2 dagar, träningsvärk i hela kroppen kan jag ju minstsagt säga. Men än en dag i backen och med bra väder, tog jag mig upp till toppbranten med william medans dom andra åkte bäckravinen. Och jag intygar att William faktiskt åkt skräckbacken nu!
Underbar utsikt där alltså. Så underbart vackert.
Och sedan bar det av hemmåt, för att säga hej då till Cariina och Kit. Mah, jag erkänner att jag saknar dig!
Sedan blev det Tacos på kvällen och film, eller ja film och film, vi packade istället, eller DVS efter att vi varit och städat i köket. Det blev väl en rätt så sen kväll men.

Och torsdagen innebar resa hemmåt, och mot östersund för att stanna och bada. Och en en prommenad på 3,1 km enkelväg in till östersund, med en väska fylld med badkläder(blöta för den delen) för att äta och handla för hemresan och sedan gå tillbaka, men vi hann i tid. Och vi började rulla hemmåt, och var hemma vid halv 9 på torsdagskvällen.


saknar redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback