Fredag, less

Nu sitter jag här hemma, och jag verkligen fryser faktiskt. Men det brukar jag alltid göra här. Har slutat tro att jag är påväg att bli sjuk, eller ja inte helt i alla fall, men aa, hoppas då att jag håller mig frisk, är så drygt att vara sjuk.
Tror jag ska lägga mig i badet efter vi har ätit, skulle inte sitta helt fel måste jag säga, skulle vara grymt skönt med ett bad nu.

Det känns skönt att det äntligen är helg, men på något sätt tycker jag att det inte. Jag tycker det är roligt med skolan, hur dumt det  nu än låter så är det faktiskt så det är, sedan får ni såklart tycka vad ni vill.
 påtal om skolan så satt ju jag och Malin kvar på skolan och pluggade idag. Tror vi är helt klar med Engelskan nu, om det inte var sista uppgiften vi inte gjorde, vi hann ju inte fråga sofie om den heller. Men sedan fixade jag klart Mediekunskapen, så nu ska jag skriva det som en flytande text, om jag orkar, annars ska jag nog läsa igenom sidorna, som jag fortfarande inte har läst, men jag har gjort allt annat. Och engelskan känns så grymt skönt att fått bortgjort nu så ja jag vet inte vad. Den var så otroligt seg så det finns bara inte.
Men jag har engelskan klar, nu har jag bara mediekunskapen kvar, läsa sidorna. Eller det där var egentligen en lögn men ja ja. Jag har estetiska verksamheten att jobba ikapp, jag var ju borta i onsdags, och måste jobba i kapp det jag missade och jag fattar egentligen inte uppgiften, eller jo men den är bara dryg måste jag säga.
Sedan måste jag skriva klart min nyhetsartikel, men ja, jag ska ta tag i det. Vet inte om jag orkar ikväll.

För er som kanske inte fattat det har det tagit mig typ 3 timmar att skriva så här långt. För jag har redan ätit middag, men jag har fastnat med en massa(!) andra saker hela tiden istället för att göra det här. Eller egntligen ska jag väll säga istället för att göra mitt skolarbete kanske, men jag vet inte. Funderar på ett bad nu, och nu känns det som jag ska sätta slag i mina tankar och inte bara sitta här och fundera på det. Det leder ändå ingen vart då.
Och om någon av er har någon idé på en bild till estetiska verksamheten kan ni väll vara så vänliga att hjälpa mig med det tycker jag. För jag har verkligen ingen idé alltså.

JAg hade förrästen matteprov idag, och det gick väll inte riktigt som jag hade velat att det skulle göra, men det är ändå sånt som händer. Jag menar är man inte van att sitta i helklass när man gör prov tycker jag faktiskt inte att jag kan förvänta mig så mycket av mig själv heller, jag vet att jag gjort mitt bästa, även om jag kunde gjort bättre, om jag inte suttit och stressat upp mig så mycket över att andra blir klar. Jag vet att jag inte ska tänka på alla andra, men jag klarar det verkligen inte allts¨å, det är jätte svårt. Men jag pratade i alla fall med Annika sen och sa att jag inte var van att sitta i helklass när jag gör prov för att jag blir stressad över att andra blir klar. Hon sa iaf att hon skulle titta på provet och sen fick vi se hur vi gjorde nästa prov, det käns ju i alla fall lite lättsammare måste jag säga. Det är tur att jag har bra lärare, ja jag tycker det, ni får säga vad ni vill.
Så vi får väll se hur provet gick.
Men nu ska jag faktsikt avrunda, och bjuder på en bild från när jag, Lisa, Malin och ja Vigge var också med och fotade, jag som fotat. Kramen<3


Utanför skolan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback