Onsdag, Carpe Diem

När man tror att något är på topp och vill fortsätta i den riktningen kan det vända, utan någon som helst förvarning. Utan minsta tecken på att det ska vända. Så är livet, det är bara att acceptera det. I am who i am! Det är inte mer sanning än så! Lev livet nu, ta dagen som den kommer. Carpe Diem. Hur lätt är det egentligen. Visserligen tar jag dagen som den kommer, det som händer det händer, det är ganska realistiskt.
Livet består av motvind, medvind, bitvis även vindstilla. Man får kämpa sig igenom de bitar i livet med motvind, men kämpar man tillräckligt länge tar man sig igenom det. Livet är inte alltid så lätt som man önskar att det skulle vara.
Vissa stunder vill jag bara lägga mig ner, skita i allt och låta livet passera. Och bara titta på. Jag vet att det inte leder någonstans, men ibland känns det som det skulle vara så mycket enklare än att traggla sig igenom all motvind man möter i livet. Ibland känns det helt hopplöst att ta sig igenom det, det känns som det tar en evighet och att det blir bara värre och värre. Men innerst inne vet jag att det tar slut, bara man kämpar.
Jag tänker inte låta något komma ivägen för mig längre!
okey, nu avslutar jag den här dagen. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter. Imorgon är idag Igår, så sant så sant, ser framemot imorgon samtidigt som jag inte gör det, men jag intalar mig att jag gör det för det är så det har varit hittills och det är så det ska fortsätta vara, därför bestämmer jag att det är så det är nu. Men det är en ny dag med nya möjligheter, en möjlighet att starta en ny dag som blir bättre än idag, och det ska jag se till att den blir. Där med avslutar jag dagen. Kramen<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback