Torsdag, trött och sliten!

Jag är trött, jag är less jag är sliten. Jag satt och pluggade mediekunskap från kvart i 3 till 5 sedan från kvart i 6 till 7, jag har bara svarat på 6 frågor, det är cirka 325 ord. Och har har bara gjort en tredjedel av frågorna än. I nuläget känns det helt hopplöst att jag ska hinna klart någon gång, men det är klart att jag kommer göra. Har bestämt mig för att göra klart det imorgon. Jag menar jag kan sitta på bussen och plugga nu när jag har hoppat på bussen om en halvtimme. Jag kan plugga när jag kommer hem och när jag kommer till skolan imorgon.
Så jag menar brist på tid har jag inte det är nog mer birst på orken det handlar om. Men jag vill så gärna bli klart med det här, det enda som är, är att jag tror att om jag skriver klart allt tills imorgon så kommer jag faila på det och det vill jag verkligen inte, det skulle bara vara kasst känner jag. Jag menar jag har inte failat på något hittils sedan jag började gymnasiet och då  skulle det väll vara lite halv kasst om jag failade på det här bara för att jag inte har orken att sitta och göra det längre. Jag vill skriva långa utförliga svar, men jag vet verkligen inte hur jag ska skriva för att det ska bli så bra som möjligt. Jag satsar ändå på ett VG i den här kursen, men i nuläget känns det inte som jag kommer kunna få det för det känns inte som jag lägger enr tillräckligt med energi på det. Men jag vet inte.

Andra verkar tycka att jag har börjat lägga ner för mycket energi på skolan, och att jag inte gör något annat längre, men jag vet inte, jag vet faktiskt verkligen inte. Det är kul när jag är motiverad, det är det verkligen. Då kan jag sitta hur länge som helst med något, men det kanske inte är särskilt bra det heller. Jag vet inte hur bra det är om jag sliter ut mig första året på gymnasiet, jag menar det är ändå 3 år. Jag slits åt båda hållen och kan inte bestämma mig för om jag ska satsa på det bästa nu. Innerst inne vet jag att jag borde. Eftersom man läser kurser och man får betyg i kurserna. Men kommer jag orka sen då?
Fortsätter allt som det har gjort nu kommer jag utan problem att orka, men allt kan vända, och då vet jag inte längre. Men nej nu ska jag inte tänka så, det kommer fortsätta såhär.

Idag tillexempel satt jag kvar på skolan tills dom stängde skolan, och jag kan inte säga annat än att det var otroligt skönt alltså. Annars hade jag verkligen inte fått så mycket gjort som jag fick.
MEn nog om det nu. Jag sitter i alla fall på busstationen och väntar på att min buss ska gå som för den delen ska gå om en kvart. Jag fryser som ja jag vet inte vad. Det är verkligen svinkallt här inne och jag har inget att göra. Jag hade tänkt fortsätta på Mediekunskapen men det är otympligt då man måste ha datorn i knäet så det blev inget av det, de får bli senare.
Jafg tycker att buussen kan komma nu så att jag får gå in i bussen och kan få lite värme, jag håller på att frysa ihjäl känns det som, men sånt är livet ibland.

Jag ska sluta plåga er med detta inlägg. Denna dag har ungefär gått ut oå att jag har bloggat också. Men idag har varit en sådan behöver skriva dag, jag har sånna dagar ibland, så är det.  Men nu ska jag avrunda. Kramen<3

Det är guldvärt att vi har supporttiden på skolan, jag bokstavligen älskar det. Det är så otroligt skönt att kunna göra bort plugga innan man går hem och då har man verkligen kvällarna fria också. Jag menar om jag väljer att vänta med pluggat tills jag kommit hem på kvällen, då försvinner faktiskt tid av min kväll. Sedan är jag sån att när jag kommit hem från skolan känner jag mig ledig och försöker koppla bort skolan, så därför är det jätte bra att jag kan sitta kvar på skolan och plugga, då hinner jag inte komma över den skolkänslan, utan jag är fortfarande inne i tänket. Och sedan så är det ju faktiskt jätte bra att kunna använda sig av lärarna om man behöver hjälp då dom faktiskt finns tillgängliga för våranskull. Som sagt det är guld värt. Och jag känner mig som värsta plugghästen, men låt mig göra det. Det är faktiskt något positivt i mina ögen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback