Tisdag, hm, don´t know what to say

Så, nu har jag slutat, eller ja det är ju för den delen en stund sedan jag slutade, vi fick sluta tidigare, inte för att jag blev så väldigt glad för det men aja, ska ju ha möte om cirka 40 minuter, så jag sitter kvar på skolan, har än så länge sällskap av Malin, så då blev det ju inte fullt lika tråkigt.
Har haft medieproduktion, med Kajsa, som jag skrev i förra inlägget. Vi gick igenom vad vi ska ha på provet som är nästa vecka. Känns så grymt skönt att veta på ett ungefär vad som kommer. Men jag tror någon tror ena av mitt häfte så jag har halva genomgången borta, där jag hade gjort mina anteckningar, men som tur är finns det ju på schoolsoft, eller åtminstonde skulle Kajsa lägga in det efter lektionen, så då gör hon nog det snart.
Vi ska ha prov på dagstidningar, tror det kommer bli ganska lätt faktiskt. Vi har ju jobbat med tidningar i några veckor nu, så det vore ju illa om jag inte kunde det känner jag. Men jag ska dra hem powerpointen när Kajsa lagt upp den, så då ska jag försöka fixa lite anteckningar på den också, sedan är provet nästa vecka, men det är ju ett tag kvar dit faktiskt.

Jag var faktiskt med på idrotten idag, jag är faktiskt stolt över mig själv. Även om jag inte var med hela lektionen, utan bara en stund så känner jag mig faktiskt duktig, jag har ju faktiskt inte varit med på idrotten på jätte länge.
Vi spelade innebandy, och annika tyckte att jag hade "blick för spelet" eller något i den stilen, och hon tyckte att jag var duktig *L*. Hon blev i alla fall positivt överasskad. Jag överasskade ju faktiskt mig själv också. Det var faktiskt roligt. Nog för att jag gjorde något med min svanskota, som redan var ond sedan tidigare, fast den varit bra kanske 1-1½ vecka nu, men nu blev den helt wierd. Så jag har knappt kunnat gå efter idrotten, men det går säkert över någon gång.
Jag är nöjd att jag var med, och det är de viktigaste tycker jag, sedan lite smärta är sånt man får räkna med ibland faktiskt. Jag lär märka om det var en dum idé att vara med på idrotten imorgon eftersom jag tror att jag har en förkylning i kroppen, och man ska inte anstränga sig då, för risken att man blir sjukare är större. SÅ blir jag sjuk så blir jag. Men måste vara frisk imorgon och på torsdag. Egentligen Fredag också eftersom vi har Matteprov då.
 Påtal om matteprov så kanske jag borde ta hem matteboken och kolla igenom det vi ska ha på provet så jag inte failar på det, det skulle ju inte vara så roligt, så det blir plugg...

Nu är det bara 20 minuter (ca)kvar tills mötet börjar, skönt. Inte för att jag tror att det kommer ta så lång tid, eftersom jag i alla fall inte har något att säga, inte vad jag känner just nu. Jag tycker ju att det går bra i skolan, mycket bättre än vad jag någonsin hade trott att det skulle gå. Men dom andra har säkert något att säga, vuxna har alltid massa saker att säga.
Efter det blir det hem, hem hem. Så skönt faktiskt, är rätt less. Imorgon har vi ju lång dag, men jag och lisa ska ju fara och färga håret, så vi lär få ogiltigfrånvaro, men det är knappt en lektion så ja. Men jag ska nog prata med Tina imorgon tror jag, inte för att jag kommer få giltigfrånvaro för det, men så att hon vet vars ajg tar vägen.
 Vi ska vara på Wow strax innan 1400 imorgon, så kameran följer med, så får ni se någon bild på hur det blev sen. Hoppas det blir bra. Fast tänk om det kommer se jätte hemskt ut. Aja man kan ju alltid färga om det sen om det skulle vara så.

Aja, nu ska jag ta och avrunda detta inlägg, men jag avrundar det med ett klipp som är från SVT västerbotten, som jag tycker att ni ska kolla på. Ni kan börja kolla från 04:05. Det är nämligen min Mediekunskapslärare Kajsa som är med. Det känns att hon har jobbat på TV kan jag säga. Så varsegoda, enjoy.
Kramen<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback