Svenska kyrkan överväger att införa Starvin till nattvarden

Idag när jag loggade in på Facebook efter skolan och läste Anna Carlstedts uppdatering så blev jag lite besviken faktiskt. Men blev så lite gladare när jag läste Robert Dambergs status. Så för att komma till varför jag blev besviken. Svenska kyrkan överväger att införa starkvin till Nattvarden (tryck så kommer ni till Drugnews artikel). Och detta gör mig riktigt besviken måste jag säga. Dom överväger detta i förhoppning om att minska smittspridningen av Svininfluensan, men för att detta ska få någon effekt måste man häll 70%-ig sprit i kalken och det starkvinet är på 15-22%. Verkar detta logiskt, nej inte för fem öre kan jag säga, detta är min åsikt då.
Nattvarden ska vara till för alla. Och i och med om man använder stänger man uta barn, ungdomar, missbrukare, FD missbrukare, nykterister och en massa andra människor, ska det verkligen vara så!?
Forstätt med alkoholfritt vin till nattvarden i Svenska kyrkan. Svenska kyrkan är till för alla, ska man då stänga ute vissa personer från att kunna ta nattvarden? Vars är Svenska kyrkan påväg!?
Nej till Starkvin! Ja till alkoholfritt. Svenska kyrkan ska vara till för alla?

Nattvarden ska vara till för alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback