260410 Västerbotten AKA Bästerbotten!!

Jag är hemma från en helt underbar helg på Saxenborg. Det har verkligen varit awesome (eller kick ass).
Har lärt mig otroligt mycket, och känner verkligen att jag har fått ut grymt mycket av den här helgen. Mycket intressant, mycket nytt. Men även en del saker man redan viste men som man behöver förfriska upp och upprepa igen. Känner att jag verkligen kommer att ha nytta av det jag har lärt mig under den här helgen och jag kommer verkligen att använda mig utav det. De olika passen var verkligen jätte intressanta, och lärorika. Det har varit en grymt intensiv helg, men det har inte gjort så mycket om jag ska vara ärlig för det har varit så intressant så man har inte känt av det så väldigt mycket.
Bastande på lördagkväll, och ja, jag badade även, årets första dopp den 24e April i en Sjö. Jag kan lova att det inte var särskilt varmt, men det var desto varare i den vedeldade Bastun!
Fotade en hel del, dock blev det tydligen inte lika mycket bilder som jag trodde att jag tagit. Men det kommer upp bilder senare, just nu håller jag på att ladda upp bilder på Facebook, och det tar bara 100 år typ.

Ja, vad mer har vi gjort. Lyssnat på intressanta "föreläsningar/fördrag", ni är grymma!
Haft intressanta, lärorika samtal och utbytt erfarenheter och kunskap med andra. Fått veta vilka "problem" andra distrikt har. Ja sedan har vi ju battlat mot Småland också. Vi kommer slå er så hårt i Maj, bara så att ni vet det, ni har verkligen inte en chans!
Ja, sedan kan vi ju inte glömma Distriktstävlingarna! 24 nougat. Vi fegade i början när vi satsade, vilket var bra! Och sista, absolut sista tävlingen behövde jämtland 2 frivillga, jag ställde upp. och mitt lag sattsade kvitt eller dubbelt. alltså 46000 på att jämtland skulle klara det. och 0 på det andra laget(som jag fattade det, rätta mig om jag har fel).
Tävlingen gick ut på att man skulle dra en tråd igenom kläderna, både byxorna och tröjan, och alla skulle göra det i hela laget, på en viss tid, minns inte riktigt vilken tid det var.
Men när Lina var kvar, sista personen och jag började dra ut tråden, och slet och slet så sa Linda att det var 20 sek kvar. Något stressande kan jag lova. Men vi fixade det. Då fattade jag att vi satsat allt. Lycka, överlägsen vinst!
92000 poäng... ÅHÅHÅH BÄSTERBOTTEN! Västerbotten kommer igen!

Söndagen var rätt seg, och spenderades i bilen större delen av dagen. Det var tråkigt att lämna alla, och det är synd att det bara är en gång per år. Hade vart grymt att ha en DSS på hösten också, det är vad jag tycker i alla fall.

Saxenborg är verkligen underbart. det är så grymt vacker där och så stillsamt. Alla som inte varit på saxenborg, får ni möjlighet att fara dit, tveka inte en sekund. Det är värt det så mycket.
Grymt tack till alla som har varit med och gjort den här helgen så pass underbar som den var.
Helgen har verkligen varit totalt awesome. Och Västerbotten är AWESOME!

SAXENBORG<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback