121110 Dag 1 - Om mig

vet inte riktigt var jag ska börja nu men.

Jag heter Emilia Amanda Maria och bor som ni alla kanske vet i Umeå med min familj. Jag skulle beskriva mig själv som en överlag positiv och otroligt glad person med mycket idéer och framtidsplaner.
Jag är nykterist, och står för det också, men jag skiter egentligen i om andra dricker för det är deras ensak inte min. En sak som jag är otroligt bra på, som inte alltid är så positivt är att vara engagerad. Jag älskar att engagera mig i nya saker. Just nu är jag Vice distriktsordförande för UNF och elevrådsordförande. Jag har hållit på med ungdomsrådet här i Umeå och planerar engagera mig i det igen, när jag har tid.
För mig är det viktigt att alla har rätt att uttrycka sin åsikt, och att den är lika mycket värd oavsett vem personen är.
Jag går andra året på vad jag skulle säga umeås bästa gymnasieskola, NTI gymnasiet. Det är nog den mest underbara skolan jag har varit på och jag trivs som fisken i vattnet.
Läser Media, vilket är det jag är intresserad av. När jag gick i 8an var jag helt 100 på att jag skulle söka till teater, men så blev det inte, utan jag blev intresserad av foto, och sedan blev det media. Och i ärlighetens namn hade jag inte kunnat göra ett bättre val.
Jag är lite för engagerad och går in för hårt för saker när det är något jag tycker om, som tillexempel rörlig bild eller UNF, vilket resulterar i att jag förlorar all energi.

Andra skulle nog beskriva mig som en lite för seriös person ibland, men försöker att ta fram mitt riktiga jag så ofta jag kan.

Jag tycker om att:
Fota, Filma, redigera film. Umgås med mina vänner och NTI människor, diskutera och att skriva långa blogginlägg;)(och att gå i skolan)

Jag tycker inte om att:
Behöva försvara mig för att jag är nykterist, ha tråkigt, (söndagar) och falska människor.



Kommentarer
Postat av: Vicky

Så väldigt du! :D och vi jobbar ständigt på att ha framme riktiga Amanda hela tiden!! :3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback