200110

Är hemma från öppet hus nu, helt underbar kväll måste jag säga. Jag har mest suttit och redigerat filmen från nyår. Eller ja när vi väl hade fått det att fungera ska ajg väl säga. Kopplade in USBminnet i mac-datorn och skulle öppna klippet i premiere men det fungerar inte, vi försöker några gånger till och går sedan och hämtar Kajsa som också försöker några gånger. Sedan hämtar vi Tina som också försöker några gånger men inte heller får det att fungera. Till saken hör det att jag har fått det att fungera på min egen dator och varken Tina eller Kajsa fattade varför det inte fungerade. Men tillslut tog jag iaf en vanlig PC och då fungerade det hur bra som helst. Dock fungerade inte ljudet, Tina fipplade med det, hon frågade Kajsa som i sin tur sprang och hämtade ett par högtalare.
Det är rätt roligt att mina lärare hjälper mig med det här som om det vore ett skolarbete. Verkligen engagerade sig as mket för att få det att fungera. Det är helt underbart! Det gillar vi starkt. Och det är rätt skönt att man kan göra sånna saker också, att veta att jag kan få hjälp även om det inte är skolarbete. Frågade Kajsa om jag fick fortsätta redigera en annan dag och liksom hon sa bara att det är självklart och att jag bara skulle säga till så låser hon upp. Det är liksom jätte bra, och jag behöver inte känna mig låst till att bara använda min laptop som knappt klarar av premiere.

Öppet hus var i alla fall hur bra som helst medans temadagen suger hur hårt som helst alltså! Men Det var hur segt som helst och bara allmänt tråkigt, jag höll verkligen på att somna. Efter skolan flummade folk allmänt runt och fixade håret så nu är mitt hår as äckligt fyllt med vax och hårspray. Men ska duscha imrn så det är lugnt.
Imorgon ska jag nog även försöka fortsätta redigera filmen om jag får någon tid över. SEdan ska jag ner på stan och ha möte, träffa Vivi (Y).
Men nu tror jag faktiskt att jag ska avrunda dett inlägg och sedan blir det nog att sova.
Glömde säga att jag och malin köpte en ny palestinasjal idag, ja vi köpte den tillsammans och vi ska dela på den, varannan vecka! Men bye!




här kommer en bild från förra öppethus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback