071110 det här med att välja

suck, varför ska det alltid vara så jobbigt att välja? När man har två val som båda två är väldigt roliga. Och Hur ska man kunna välja?

Jag har alltså två val. Det ena är att ansöka till att gå LASPen, Maria tyckte jag skulle göra det. Den är dyr,kostar närmare 6000kr att gå, men jag vill gå den eftersom den gör det enklare att få jobb på KFUM Norrbyskär senare. Men samtidigt känns det som att den är en aning för dyr, jag menar jag har nästan gjort av med alla mina pengar om jag väljer att gå den och om jag i så fall får gå den. Och jag hade bestämt mig för att börja spara på dom pengarna tills jag blir äldre nu. Och frågan är då,vad som väger tyngre, att ha kvar pengar, eller att gå en utblidning som senare kan underlätta det för mig att få ett sommarjobb som jag verkligen skulle tycka var jätte roligt, och som jag verkligen jätte gärna skulle vilja ha?

Det andra valet jag har är en möjlig utlandsresa. Eftersom vi inte hittat någon resa ännu så är ju altså inget bestämt än. Men om jag väljer att gå LASPen så kommer det alltså inte att bli någon utlandsresa. Och visst vill jag åka utomlads det är klart. Men jag vill väldigt gärna gå LASPen också. Och det är så att båda väger väldigt tungt, så tungt att det är svårt att avgöra vad som väger tyngst.
Jag vet att jag verkligen måste fundera över mitt val här, men jag har verkligen inte ens en liten aning om hur jag ska göra. Hur hade ni gjort? Det skulle verkligen vara GULD värt om ni kunde kommentera och säga vilket val ni hade gjort och varför.



Jag har börja skriva på artikeln/en artikeldel från turnéveckan nu, det går segt men det går ändå frammåt. Jag måste verkligen börja öka nu, men det går inte bra. Jag måste hitta inspirationen och orken. Och därmed leta i mitt så fantastiskt bra minne. Men det löser sig nog det också hoppas jag.

Men nu ska jag faktiskt sova, det är en dag imorgon också.

Bild på oss från förra veckan. Längst bak: Simon och mårten. Fram: Vivi, Kristina, Jag och Malin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback