240610 mindre dator!!

Sitter här i min inte allt för sköna säng och pratar med Kristina på Msn, som om det skulle vara något ovanligt?
Men det kan tala om för er att det är det verkligen inte. Det skulle vara mer ovanligt om vi inte pratade kan jag säga.

Jag är förnärvarande fruktansvärt trött och verkligen tvingar mig själv att skriva klart det här inlägget, men egentligen orkar jag inte. Jag vill mest bara sova om jag ska vara ärlig faktiskt. Ser fram emot morgon dagen och hoppas på att det blir underbart väder.
Känner på mig att morgondagen kommer bli bra. Även om det för mig känns som om det skulle vara lördag imorgon vilket jag kan medge att det känns ganska frustrerande eftersom jag verkligen ser fram emot måndagen och vill helst att det ska bli måndag redan nu. Men jag tror väll att den här helgen liksom alla andra kommer flyga förbi väldigt snabbt..
På lördag blir det att fira mamma eftersom hon fyller år också ska vi tvätta. Så den dagen lär nog också flyta på ganska bra tror jag. Och på söndag kan ni ju gissa vad det blir? för jag kan tala om att jag ska ägna tid åt att packa.
Så det var min helg det.

Nu över till något annat. Jag ska dra ner på mitt datoranvändande bestämde jag mig just för när jag såg att den genomsnittliga tiden för en 16 åring att använda internet per dag är ca 2½ timmer. Jag sittetr vi  datorn mer än 10 timmar. Ja ja nu är det där mer dramatiskt än vad det är eftersom jag använder datorn som TV och fan inte har något bättre för mig än att se på film och sånt eftersom alla verkar sova när jag vill göra något.
Men jag tycker det är väldigt sjukt att jag sitter vid datorn så pass mycket som jag gör. Och kan väll smått säga att det lite känns som att man är beroende ibland. Men det är jag inte. För som när jag är bortrest så jag känner inget direkt behov av att sitta vid datorn, visst kan jag kolla mailen och så om jag får tillgång till det men. Och det värsta är att när jag väl sitter vid datorn som nu, jag gör ju inte ens något i ärlighetens namn. Så varför inte ägna det tiden åt något vettigt istället! Ja det är mitt mål med sommaren i alla fall, att jag ska dra ner på mitt datoranvändande, och jag börjar imorgon, och ordentligt på måndag när jag åker till stockholm!
Så bloggar jag mindre, synd för er! Men jag kommer må SÅÅ mycket bättre av att inte sitta vid datorn såhär mycket som jag gör!! Så nu vet ni det...

Mindre dator, mer natur?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback