110210 sundsvall

Är hemma från en lång men roligt/intressant dag i Sundsvall! Har lärt mig väldigt(!) mycket nytt, och de 45 minuterna jag var på seminariet om vaför man ska fota i raw-format de var nog de mest lärorika 45 minutrarna i mitt liv på väldigt länge om jeg ens lärt mig så mycket på så kort tid tidigare!
Kollat på stora, observera stora, skrivare som hade otroligt bra skärpa i trycket, och jag var ganska fascinerad... Men det var väldigt intressant, mycket att titta på. Har tagit med mig en del material hem, som jag ska läsa någon gång..
Jag blev också ännu mer peppad på att faktiskt börja fota mer på allvar nu, och det känns som om jag faktiskt kommer göra det! Har önskat mig en reflexskärm (eller 2 egentligen, en silver och en guld), ett 16 Gbs minneskort och en extern blixt, och ja massor av annat, men jag vet inte vi ser väl.

Och för alla er där ute som inte tycker om att fota i raw-format eller om ni inte har prövat, gör det, det finns verkligen massor av anledningar att göra det, även om det tar mycket plats så är det så enkelt när man ska redigera bilderna efteråt. Och det finns så mycket mer verktyg man kan använda sig av!

Men innan jag tappar min förmåga att stava(vilket jag redan verkar ha gjort,)
Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback