091010

Förlåt för mitt OTROLIGT dåliga uppdaterande dom senaste dagarna, men jag har helt enkelt inte suttit vid datorn särskilt mycket, och har jag gjort det så har jag då verkligen inte haft tid med något bloggande.
Gårdagen var otroligt stressig / hetsig. Skolan började som vanligt 8.30, inte för att jag hade några lektioner men. Jag och Nils började rigga inför debatten och bar stolar, vi fick hjälp av 2 personer, och senare 1 eller två till, dv s då vi redan burit ut merparten av alla stolar. vi hade tillslut ca 140 stolar i uppehållsrummet, och jag har i ärlighetens namn ingen aning om hur det egentligen fick plats faktiskt. Vi bar bord från övervåningen och ner till oss. Sopade, bar soffor. Hade elevrådsmöte. Städade lite till, plockade undan, Och han tillochmed äta lunch, jag är förvånad själv. Och eftersom jag kommit på den brilljanta iden att vi kanske skulle filma så riggade jag (mesta dels jag) kamerorna efter lunchen. Fixade ljudet och tömde minneskort. sprang runt lite till, hälsade politikerna välkomna. Och insåg att jag var tvungen att hitta någon som kunde sköta den andra kameran.
Hur som helst gick jag på högvarv hela dagen, hann knappt sitta ner och ta det lugnt, drack alldeles för lite och åt för lite. Hur som så började debatten klockan 1 så det var bara att sätta igång att filma. 1 timme stog jag och filmade, och det med alldles för lite vätska i kroppen, så var jag svimfärdig efter ett tag, men över 130 pers i ett rum. Jag kan säga att det var inte så bra gjort av mig.

Sedan var det bara att plocka undan, slita och bära. tills jag bokstavligen bröt ihop alltså, jag var verkligen galet nära på att börja grina. men det blev bättre så fort jag fick i mig något att äta.

och vad kommer man inte på då? Att kanske borde man ha en representant från Elevrådet på Föräldramötet, sagt och gjort, så blev det. Också blev det att stå i fiket också, även om vi faktiskt fick väldigt mycket hjälp av alla lärare!!
Vi fick oss i alla fall en lugn stund när dom gick in i klassrummen och vi fick ca 1 timme i BARA lugn. Det var verkligen underbart.
vid 21-tiden fick jag och Nils i alla fall Skjuts av Kajsa in till Stan, vilket verklgien var Guld värt, Tack Kajsa!

Så ja, mellan 8.30-21 (+ några minuter imorse) jobbade jag alltså så gott som hela tiden, ska inte säga hela tiden för då ljuger jag.

Så det var min dag igår, idag har jag varit segare än segast kan jag tala om, men har hunnit redigera lite debatt ändå. Och feber har jag haft. Och därför ska jag sova nu(egentligen för 1½ timme sedan). Så godnatt!! (om någon orkade läsa)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback